Påskharen har hittat till Shanghai!





Det låg två lappar i vårt postfack. Båda lika obegripliga som de flesta brev och lappar man får här. Med ett undantag. Det gick att uttyda ”Martin” på den ena och ”Lena Axeisson” på den andra. Intressant.

Efter lite efterforskningar förstod jag att det fanns något att hämta på postkontoret. Nästa nöt att knäcka var att hitta till rätt postkontor.  En kvart efter att en vänlig kines pekat ut vägen åt mig inser jag att jag ändå gått åt fel håll, eller…? Nästa kines jag frågar pekar i alla fall åt hållet jag precis kom ifrån. 25 minuters promenad tillbaka och en tredje kines menar att jag återigen ska vända och gå åt det håll jag först gick. Bestämde mig för att gå åt ett tredje håll och hittade rätt till slut.

Väl inne på postkontoret tog en vänlig man i uniform genast hand om mig och ledde mig till en lucka lite vid sidan av alla köer. Bakom luckan satt en bister tant. Hon tittade noga både på avierna och mitt pass. Bad mig skriva upp mitt namn och passnummer och gick sedan och letade bland skåpen. Till slut kom hon tillbaka med ett stort paket med mitt namn på!

Därefter visade mannen mig ut på gatan, runt hörnet och in i en gränd.





Upp för en trappa. 





Där väntade ett stort vadderat kuvert på mig, öppnat i ena hörnet av någon nyfiken kines.





I paketen låg det fler paket. Rena rama julafton, jag menar påskafton!





Tack snälla söta Alicia, Andreas & Jessica och Ida & Adam. Från ett socker-chockat WeiHai Road.


    


Kommentarer
Postat av: Karin

Gud vilken rolig historia! Och med ett bra slut dessutom! Trevlig helg, vi hörs imorgon eller på söndag.

2011-04-29 @ 09:07:38
Postat av: Lotta

Håller fullständigt med Karin...

Kram!!!

2011-05-02 @ 15:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0