Akrobatik på hög nivå

I Shanghai finns Kinas bästa akrobater, borde även innebära världens bästa akrobater. Att jag inte tänkt på det tidigare. Jag har alltid velat bli akrobat. Göra konster i trapetsen och jonglera. Slå volter och gå ner i spagat. Martin frågar om jag trodde att fyra år på handelshögskolan skulle leda mig på rätt väg. Det är klart jag inte trodde. Ibland blir det bara inte riktigt som man tänkt sig. Nu känner jag dock att cirkeln som aldrig påbörjades ändå på något sätt slutits. Jag har hittat hem. För att markera detta bokade jag biljetter till Shanghai Circus World och föreställningen ”ERA – Intersection of time” med undertiteln “Miss it and You Miss Shanghai”. Lät lovande tyckte jag. Mina förväntningar infriades. Vi bjöds på två timmars underhållning av högsta klass. Det hängdes i linor, det hoppades på studsmattor, det jonglerades med krukor. Medan jag satt med uppspärrade ögon och sa ”Ååhhh” och ”Wow” satt Martin med ansiktet lutat mot min axel och väste ”Det kommer gå åt helvete” och ”För faaaan kom ner därifrån”.


Martin popcorn-frossar innan föreställningen. Här tror han fortfarande att det är clowner och apor vi snart ska få se.


Bild från richmond.cc.nc.us
Kunde varit jag.. (man fick inte fotografera, bilden är lånad från richmond.cc.nc.us)


Bild från flickr.com
Som en fällkniv genom ringarna och sen landa på sadeln, hur svårt kan det va? (Bild från flickr.com)


Bild från smartshanghai.com
Den här killen hade en riktig tjurnacke, för att inte tala om tjejen som måste ha armmuskler som hulken. (Bild från smartshanghai.com)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Kan tänka mig att du haft det som dröm Lena:-)

Ser helt otroligt ut! Hur kan dom?

Må så gott!

/Jeanette

2011-02-21 @ 18:31:10
Postat av: Malin Mask Mongo

HEJ LENA!!! Du kanske skrivit innan någon gång med, men då har jag inte förstått det. Bra iniativ. Du kan lätt bli akrobat. Kunde inte du gå ner i spagat eller splitt, vilket håll benen nu ska spretas åt i vilket uttryck. har alltid trott att folk som kan det måste ha någon typ av skada. Akrobatdrömmar kan inte vara friskt.



Själv ger mig dina bilder mest tankar som aj, har de opererat bort revben tros, gör det inte ont nog att spinna på en cykelsadel, but.... why??? och över min döda kropp.



Dessutom vill jag vidhålla att alla vägar mot uppnådda drömmar böjar någonstans. Ibland på handelshögskolan..



kram från din vän kassaskåpet



2011-02-21 @ 18:58:10
Postat av: Calle/Monica

Fasen vad kul det är att följa alla era förehavanden här. Alltid roligt skrivet, alltid med en liten knorr och alltid väldigt informativt. Cirkusbesöket måste varit en riktig kul upplevelse.

2011-02-21 @ 19:15:25
URL: http://meanwhileinshanghai.blogg.se/
Postat av: Lina

hahaha nämen Lena...det kanske e till denna cirkusen du ska söka? Du kanske inte få börja jonglera direkt men kanske hämta lite kaffe o vässa skolkritor som de kan "smörja" in händerna med så de rör sig smidigare på trapetsen! Ge inte upp din dröm! Det e aldrig för sent!

"Be not afraid of growing slowly, be afraid only of standing still" Kinesiskt ordspråk, Måste ju stämma...de skuttar runt o hänger o trapetser ochböjer kroppen på de mest konstiga vis...då växer ju kroppen saktare medans de inte står still...det måste juvara ett cirkus-utryck!

2011-02-22 @ 09:36:47
Postat av: Karin

För mig låter det helt logiskt med tanke på att du bokstavligen klättrade på väggarna när du var liten och gick ner i spagat var och varannan dag. Jag vill också gå på kines-cirkus! Kanske nåt för Kulturfestivalen?



2011-02-22 @ 09:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0