Shopping

Ibland går jag runt och tittar i affärer. Tittar, verkligen, inte köper. Egentligen vet jag inte varför. Jag får liksom myror i kroppen om jag befinner mig i en affär mer än 3 minuter (mataffärer undantaget). Jag blir mycket nervös. Ungefär som en av de där gnuerna som står någonstans i Serenghetin och precis ska korsa en flod full av hungriga krokodiler. De flackar med ögonen, stapplar runt lite, tar sats, ångrar sig. I bakgrunden sitter David Attenborough med hatten vilande i ena handen och säger "-That one is jusssst about to cross the river. Little does he know what lurks beneath the surface"

När jag går runt i en affär kan jag höra Sir Davids röst. Kusligt. Han kommenterar allt jag gör. "-I've been waiting here for five weeks just to see the male over there do this. Look at him! Buying those jeans without even trying them on. I tell you people, this is rare. If that would have been a female, she would probably have stayed until the rain season"

Om man inte hör röster, och vill köpa saker här, följer nu några tips:



"Grändens kött och höns" Nära motorvägen in en gränd som luktar som beläggning på tungan ligger denna mysiga lilla deli. Ät här eller köp med hem.



"Oves kål och relax" Denna rafflande och nytänkande lilla boutique / salong har de flesta grönsaker. Är du trött kan du sova på purjolökarna bredvid Ove.



Här har en farbror som heter Luis Vuitton en väskaffär. Jag tror inte det är samma Luis som hade röd skjorta i Herrey's, men vet inte säkert.


Kommentarer
Postat av: Lina

Martin för faaanken det stavas LOUIS Vuitton...skäms på dig att stava det fel! Alltså jag kommer NU, när går nästa flyg? Måste shoppa nu nu nu...o d e inte oves kål o relax som lockar o inte köttet i gränden heller, i need handbags! E d billigare over there än i Europa??

2011-02-15 @ 19:27:26
Postat av: Calle/Monica

Som du vet så är jag ju specialutbildad på rösthallucinos.... det låter som vi får fixa dej ett recept!! Du... hos den damen igränden skulle jag aldrig, aldrig handla kött! Gör ni det???



Vilka fina rosor Lena fick! Kram.

2011-02-15 @ 19:38:03
URL: http://meanwhileinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0