Matchmaking

Under dagens morgonpromenad genom parken sprang vi rakt in i pågående äktenskapsmarknad. Facinerande, och tragikomiskt.

Mammor, pappor, mor- och farföräldrar agerade marknadsförare alternativt letade potentiella livskamrater åt sina barn eller barnbarn.



Inga direktsökande syntes dock till.



Kan det finnas någon till min dotter kanske..? Jag fick lite ont i hjärtat.



Sedan åt vi dumplings på ett sunkigt lunch-hak där ljudnivån var närmast outhärdlig. Men knytena var goda. Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Lina

Men usch va hemskt, går det verkligen till så???!

Ps varför sitter gumman med Lena?

2011-02-05 @ 11:32:52
Postat av: Tommy

Roligt och oroligt att se vardagen i Kina.

Gwyliau Hapus

2011-02-05 @ 11:51:36
Postat av: Malin Mask Mongo

Kul att du också hittat nya vänner, ser ut som en juste tant det där. Tar chansen och slänger ut en lina. jag är ju singel om ni känner er utanför när de andra människor letar kärlek till sina närstående har ni mitt fulla förtroende att leta åt mig bland lapparna.



P s Ingen under 1,85 göre sig besvär.

2011-02-09 @ 18:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0