Hot town

De senaste två dagarna har Shanghai varit allt det där man vill att en stad ska vara. En solstråle som letar sig in genom gardinerna på morgonen och påminner om att man borde dammsuga. Lukten av nyklippt gräs som plötsligt bryts av dofterna från det franska caféet på hörnet. Värmen som uppmanar dig att ta av jackan en stund och sedan övergår i en havsbris som vänligt berättar att du varit lite ivrig. Dagar då man bara vill vara en del av staden utan att liksom själv ta något utrymme. Gör man det är man rädd att magin ska försvinna. Man låter därför Shanghai hållas och gå sina egna vägar, bara vara sig själv.

Jag önskar ni kunde varit här.










Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så poetiskt och vackert! Man längtar dit och till er!

/jeanette

2011-03-13 @ 18:07:59
Postat av: MalinMaskMongo

Kul för er, här har det snöat lite till och från någon dag. men int ä ja bittr int. Det är inte mius iallfall. Däremot vann Erik Saade melodifetsivalen igår med en låt som börjar med det mycket genomtänkta rimmet Stop don't say that it's IMPOSSIBLE, 'cause I know that it's POSSIBLE. Det är jag bitter över.var glada att ni är på andra sidan jorden och missade det. jag ömsom skäms och ömsom tuggar fradga och den ska vi till Europa med... Suck...

2011-03-13 @ 19:14:12
Postat av: Calle/Monica

Oj vad härligt det låter och ser ut

2011-03-13 @ 21:10:48
URL: http://meanwhileinshanghai.blogg.se/
Postat av: Lena

Malin, om jag börjar längta hem nån gång ska jag skriva ut din kommentar och hänga på kylskåpet så ska det nog kännas bättre, tack!

2011-03-14 @ 07:57:05
Postat av: Sofia

Det låter underbart!

Man kanske skulle hänga på Karin och hälsa på er i höst....

2011-03-15 @ 11:28:56
Postat av: Lotta

Härlig känsla Lena, jag önskar jag var där...

2011-03-16 @ 16:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0