Tankar i en bil

Sitter i bilen. Det gor jag ganska ofta, nastan fyra timmar varje dag. Man har ganska mycket tid pa sig att tänka. Klockan sju, nar jag kommer hem borjar ocksa 2 timmar lektion i mandarin. Undrar om det ar vagkoer idag? Hoppas inte, da hinner jag ata. Knackebrod forstas. Alltid knackebrod efter jobbet. Med Kalles Kaviar fran IKEA, den som IKEA ska sluta salja. Hur ska man klara sig da? Markligt att kineserna inte kan kora rakt, de vinglar liksom med bilarna. Kanske ar det fel pa bilarna. Kanske pa forarna? Maste betala rakningarna ikvall ocksa. Det far jag inte glomma. Det sa jag igar ocksa. "Fukuoka", varifran kanner man igen det? Konstigt. Vore kul att aka dit. Japan verkar kul. Kanske kan kolla efter biljetter pa natet ikvall, har inget annat inbokat. Eller, ja, kinesiskan forst. Har inte gjort laxan heller. Det har sakert Lena gjort. Borde ringa och kolla med henne. Pinsamt att jag alltid ar samre forberedd. "Fukuoka".. Hmm.. kanske fran nagot skid VM? Nej, for langt soderut. Jakla skitlarare! Kan hon inte fatta att vi inte vill lara oss tecknen?? Ska det vara sa svart? Skulle sitta fint med ett knackebrod nu. Blir kul att se muren nasta vecka. Undrar om det ar host i Peking? Borde vara det. Har ser det ut som Ekhagen, men alla hus ar rosa. Konstigt val av farg. Undrar hur det blir att flytta till Ekhagen. Da blir allt normalt igen. Nu ar allt liksom bara pa latsas. Undrar om man saknar latsas i Sverige? Jag saknar maten. Saknar en sen kvall pa ett tomt ICA Maxi. Att handla. Nu luktar det nog host pa Hovrattstorget. Det brukar det alltid gora innan det borjar lukta frost och skit. Undrar hur det ser ut i vart hus? Kommer knappt ihag. Kandes bra. Jag ska odla kryddor pa baksidan och radisor. Gul lok ocksa. Och sa ska jag inte glomma betala rakningarna. Visst fan, da hinner jag inte titta efter biljetter. Skit samma. 3 km kvar till vagtullen. Lite pinkenodig. Far teckna "Time out" med handerna till min forare. Han ar rolig. Inte for att jag kanner honom, eller knappt ens forstar honom. Han kanske inte alls ar rolig forresten. Han kanske ar en sorglig filur. Nej, han verkar schysst. Han somnar ju inte i bilen iallafall. Shit att man alltid ska vara sa hungrig! Borde ju ata mellanmal som Lena sager. Glommer ju alltid ta med mig, eller jag orkar inte. Undrar vad det ar som ar sa jobbigt? Skont att HV vann igar, snygga mal ocksa. Maste kolla om nagon kan testa att Skypa over matchen hit. Han Timrasupportern sa ju att han brukade gora det. Fukuoka. Simning? Pa lordag far vi besok. Undrar om de ar trotta? Har ju ordnat med bokat bord och sant till kvallen. Pa fredag blir det nog vagkoer till Shanghai. Borde jobba hemifran. Da kan jag pimpla espresso ocksa! Nej, maste till Suzhou. Synd pa kaffet. Fan ocksa, det ar koer. Far bli en snabb knackemacka. Sen rakningarna. Eller, ja, efter kinesiskan.  


Kommentarer
Postat av: Lina

Ett ord brorsan: KLOCKREEEEEENT!!!!!

2011-09-28 @ 20:43:08
Postat av: Lina

Okej några ord till då...sa precis såhär högt för mig själv (Jocke är inne i ett tv-program) Alltså fan va grym han e på att skriva Martin! Jag blir avundsjuk!

2011-09-28 @ 20:44:12
Postat av: Sandstedt

Håller med föregående talare :-)

2011-09-29 @ 08:01:34
Postat av: newflower

lov u....

2011-10-01 @ 22:19:26
Postat av: Fredrik

... å eftersom jag är nörden... :-)



Så ska du be någon i sverige (som har de kanalerna) köpa en slingbox, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=297765, så kan du streama till dig sen.



2011-10-03 @ 08:43:20
Postat av: Martin

Fredrik: Jag ar skyldig dig. Big time!

2011-10-10 @ 07:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0