The heat is on

 
 
Ja, jag inser att detta kommer vara det mest provocerande inlägg som skrivits på denna blogg...
 
Men nu är det så att värmen, nej HETTAN, har invaderat Shanghai och igår var årets hittills varmaste dag här och stoltserade med 37 grader. Resten av veckan spås än högre temperaturer, upp mot 39 grader. I betongdjungeln smälter man vid detta laget ihop i en svetthög så fort man går utanför dörren. Och det ju intressant det här med temperaturen. Vid 40 grader har man, om man jobbar utomhus eller i icke-luftkonditionerade utrymmen, rätt till lönetillägg alternativt ledig dag. Det är ju en fin och rimlig rättighet.
 
Tilläggas kan att de officiella mätningarna här hittills aldrig överstigit 39.9 grader.
 
 

Kommentarer
Postat av: malinmaskmongo

Hemma i Småland har vi en Astrid Lindgren sommar. Som Ronja skulle uttryckt det.
Det är en regning sommar vi har... Det är en blåsig sommar vi har.. Det är en kall sommar vi har...
Så njut så länge ni kan innan ni kommer hem till detta, vårt älskade men kalla, nordan land :-)

Eftersom jag dessutom inte har semester förrän v.29 känner jag mig inte så provocerad. Dessutom är solen och värmen inte beställd förrän till 15:36 13 juli så ja... det kommer bli okej!

2012-07-03 @ 10:39:09
Postat av: Ann

: ) det verkar vara lite väl varmt hos er, lagom är bäst. Imorron får vi +25 o till helgen lite väta igen..så nån ledig dag p g a för hög värme är det ingen risk för här : ))

2012-07-03 @ 21:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0