Jag ar en fattig bond-drang

Nu har vi antligen fatt grona fingrar. Det satt langt inne. Varken jag eller Lena kande till det dar med fotosyntes och grejer. Nu kan jag formeln (O + H2O + solljus = C2O och tillvaxt). Vi borjade med lite nyborjarplantor sasom druvor, ananas och viol. Vi koncentrerar oss pa druvan nu. Den ar pa detta foto ganska ung. En fjolarskalv kan man saga. Den roda blomman (lat oss kalla den rod tussilago) ser avundsjuk ut. Den vet redan att druvan ska bli vin.



Vi har funderat lite pa vilken druva det kan vara. Vi har beslutat oss for att det ar en Sauvignon Blanc. Det blir det fint vin pa tror vi. Vi kan nog fa ihop sisadar varsitt glas, valfyllt. Vi ser riktigt hur denna planta trivs hos oss.



Gar man nara kan man se sjalva bubblorna pa stammen. Jag vet inte riktigt vad de gor dar. Lena sager att det ar det som ar druvorna, he he.



Har ar mr Pomodoro. Han ar fran Toscana. Han ska bli pastasas nar han blir stor.



Har ar mr Big. Han ar fran Blekinge och vaxer ca 45 cm i veckan. (han och mr Pomodoro foddes samtidigt kan man saga)



OK, en bild till.



Har ar kejsaren i var lilla balkongtradgard. H.M.K Lavendel. Det finns nog inget battre an lavendel. I sommar ska jag gora lavendelglass som vi kan ata med slev.



Detta ar kryddtradgarden. Saknas pa bild gor fru Mynta. Koriandern har redan gjort entre pa bade frukost- och middagsbord. Hanski: Har du koriander? Skaffa annars.



Nu star jag mitt uppe i det experimentella centrum jag blygt kallar "Forum Genius". Pa denna plats snor jag ihop lite stuff, tex timjansluft med purjo-minnen.



Don't try this at home kids.


Kommentarer
Postat av: malinmaskmongo

Skönt att se att ni sätter lite krydda på tillvaron..... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Alltså vad får jag allt ifrån hehehe mmmm hehehehe



Förlåt...

2012-06-07 @ 15:07:55
Postat av: Lina

Oooh va härligt att se att det frodas! Saknar er lilla oas i storstaden! MARTIN! LENA! FY SKÄMS, Mr Pomodoro vill nog gärna flytta till en större kruka...då kommer Mr Pomodoro växa lite till! :)

Lavendelglass låter riktigt gott! Det ÄR gott!

2012-06-07 @ 15:29:06
Postat av: Monica



Gläder mig att ni fått sån fart på växtligheten!!

Druvorna ser ju kanonfina ut. Av alla mina minnen från Kina finns det bara ett jag försöker förtränga...smaken av koriander!!!!

2012-06-07 @ 21:53:33
Postat av: Lina

Mamma...innan du förtränger smaken av koriander kanske du ska komma ihåg skillnad mellan koriander och persilja...även en korianderälskare skulle nog tyckt det skulle varit helt äckligt att äta en hel bukett koriander hahaha ;)

2012-06-07 @ 23:51:55
Postat av: Anonym

Ja alltså Malin, nu är det en helt ny nivå på det hela. Din tokstolle!Hehehe.......... Lina, jag visste vi skulle få bannor av dig. Jag lovar, Mr Pomodoro ska uppgraderas till kruka 2.0 snarast. Lovar!

2012-06-11 @ 08:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0