Fredag morgon på Dagu Road

 




Här bor vi. Jag vet, det ser inte mycket ut för världen så här på håll. Men kom närmre så får ni se vad som händer på vår gata i stan en helt vanlig fredagmorgon.





Spontan grönskaksmarknad vid parken. Affärerna verkar gå bra idag, efter en kvart är allt slut och marknaden är över. Lägg märke till kvinnan med paraplyet. Paraply används flitigare mot sol än mot regn här.





Grannen vädrar täcken och hänger tvätt.





Oklart vad männen sysslar med men flickan verkar i alla fall ha tappat tålamodet.





En trehjuling väntar på att få rulla ut på stadens gator. 





För mango- och aprikoshandlaren gick affärerna inte lika bra den här morgonen. Han fick gång på gång leta ny plats för att få sina frukter sålda.





Det kinesiska tecknet för vila består av tecknet för människa och träd. Och ja... visst är det skönt att vila i skuggan av ett träd.





 Slå dank. I resten av mitt liv kommer jag tänka på kineserna när jag hör detta uttryck. Se och lär.


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så härliga bilder!

vill passa på att säga STORT grattis till Lena!

Hoppas att du fåren fin tjugofemårsdagellervadvardetnudufyllde!

Kram

2011-05-14 @ 07:10:02
Postat av: Lina

Ser ut att vara ett jättetrevligt och laid back neighbourhood ju1

2011-05-14 @ 12:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0