En påminnelse om bättre tider

Tänkte bara påminna er om hur skönt det är att gå ut..                                                                                                            
 

 ...utan jacka, mössa och vantar.



Och att äta lunch på en uteservering.

Anledningen till att Martin och jag kunde göra det tillsammans en helt vanlig onsdag var att jag lyckats låsa mig ute på morgonkvisten med endast 30 RMB (=SEK) på fickan. Jag fick mig en frukost på gatan för 3 kr, resten gick åt till en cappucino på Starbucks där jag läste alla artiklar i Shanghai Daily två gånger för att fördriva tiden. Sen fick jag fönstershoppa och sola mig på en parkbänk en stund innan Martin äntligen dök upp för att släppa in mig. Vi firade min räddning med varsitt glas vin till lunchen. Jag har lovat att glömma nyckeln i lägenheten fler gånger.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken helt underbar dag det ser ut att vara! Ska oxå gå med i VGN VågaGömmaNyckeln

2011-02-24 @ 17:14:26
Postat av: Malin Mask Mongo

Måste vara det man kallar tur i oturen ;-)

Förlåt dåligt men jag kunde inte låta bli...

2011-02-25 @ 18:50:11
Postat av: Calle/Monica

Den som spar han har.... alltså vi har ju våra bättre tider kvar!!! Dröjer väl bara 2-3 månader så där tills vi kan luncha ute.... men njut ni!!

2011-02-26 @ 10:23:05
URL: http://meanwhileinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0