Vi fem

Efter World Expo 2010 är Shanghai en lite annan stad. Hur tror Shanghaiborna själva att staden har förändrats?

Vi gav oss ut på stan och frågade:



Li-Fen Peng, 72, arbetssökande

-Jag tror att Shanghai har influerats av de besökare som varit här. En redan mångkulturell stad har fått en alltmer cosmopolitisk känsla. Det här var välkommet! Tvi!



Peps Persson, 102, mjölkbonde

-Det har blivit tystare. Jag tyckte också att tyskarna luktade lite illa. Så det har blivit bättre, helt klart.



Linda Lu, 7, produktionsplanerare på Hemtex

-Fråga inte vad jag kan göra för dig, utan vad du kan göra för ditt land.



Henrik Schyffert, 46, ironiker

-Hehe! Jag är också kines.... NOT! Hahahahaaa!



Ronny Wu, 26, ansiktsmagiker

-Det har varit ett jävla springande här. Det var en kille från Tomelilla som lärde mig det här party-tricket. Så jävla schysst! Först ber man någon lägga en filet mignon på ens näsa, sen bah.. borta liksom!

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Martin och Lena ! Roligt att ni kommit så långt i er nya tillvaro i Kina !! Vi har tittat på alla era bilder och känner igen de höga husen i Shanghai :). (kollat på bloggen hos Ann). Ha det så gott i fortsättningen ! / Mormor och Morfar

2011-02-13 @ 17:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0