I'm an alien

En av alla fördelar med att vara en gift kvinna är möjligheten att få åka snålskjuts på sin hårt arbetande mans visum och därmed slippa krångla med tremånadersintervaller och begränsade entries och exits i landet. För att förvärva detta Permanent Residence Permit for Aliens in China måste man genomgå en löpande band-hälsoundersökning där allt från vikt, längd och blodtryck till lungröntgen och tandhälsa ingår. Det kan man ju förstå att de inte vill ha in några aliens med hål i tänderna i landet. Efter detta måste man förstås också spendera en stund på "Please station", polisstationen. Där är det inte så mycket löpande band utan lite mer finlir; från kassa tre till kassa fem tillbaka till kassa tre, till fotostudion, till kassa sju, signering av sjutton papper, till kassa elva, till kopieringsmaskinen, till kassa två, till fingeravtrycksmaskinen till kassa fjorton... ja, ni hajar. Tur man har en vänlig HR-tjej med sig som pekar på stolen när man ska sitta ner, på pappret när man ska skriva under och på kameran när man ska le.
 
 
 
Nu sitter jag i alla fall här med resultatet av hälsoundersökningen i min hand och googlar på de värden som jag, bland obegripliga fökortningar och ännu mer obegripliga kinesiska tecken, kan uttyda ligger utanför det normala (kinesiska) intervallet. Enligt mina egna efterforskningar är jag drabbad av borrelia, MS, lunginflammation, Sjögrens syndrom, reumatism samt en kronisk subakut infektion. Men inga hål i tänderna. Alltid nåt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

HAHA underbart! Nästan längtar efter att göra en såndär undersökning nu!

2012-10-26 @ 08:14:37
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: malinmaskmongo

Låter som en vanlig höstsvacka. Den ger sällan hål i tänderna men på morgonen när man letar sig fram till tandborsten och kläder i mörkret och kylan känns de flesta sjukdomar som ganska troliga. Och allt som ökar chanserna att få krypa tillbaka ner i den varma sängen.
Det enda som gör det värt det att trycka på knappen på vägen och irriterat skydda ögonen mot det illstarka dödsljuset som plötsligt uppenbarar sig är längtan efter julen.

Så trots att även jag utan hälsoundersökning kan konstatera att jag förmodligen också har allt det ovannämnda lever hoppet starkt i mitt hjäta om massa snö, glasklara isar, varm glögg och bara hårda paket :-)

2012-10-26 @ 08:28:57
Postat av: Monica


Snälla Lena! Skicka dina resultat till mej så kanske vi kan hjälpas åt att tyda dem. När du skrev att du låg utanför den kinesiska ramen så trodde jag du menade att du var extremt vältränad, och att kroppen bara sprudlar av alla vitaminer du sätter i dig!!

2012-10-26 @ 19:11:01
Postat av: Ann

hahaha, Du har säkert missuppfattat allt - men gott att inte ha hål i tänderna, man kan inte ha allt : ))

2012-10-27 @ 10:10:13
Postat av: Lotta

ha,ha,ha...
Love Please station! Skönt att slippa borra i tänderna i alla fall.

Kram på dig

2012-10-29 @ 15:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0