Senaste Nytt från Mittens Rike

 
Sommarlovet har tagit slut. Och jag har lite att jobba på.
 
Vi har haft svenskmiddag för ett gäng glada kineser. Vi funderade först på att bjuda på nationalrätten tacos men till slut blev det istället kallrökt lax, köttbullar med potatismos och lingonsylt samt blåbärspaj med vaniljsås. Till det serverades snaps, öl och fläderblomssaft. Det fotades mer än vad det åts men betyget "This mashed potatoes are even better than at KFC" måste ju ändå tolkas som med beröm godkänt. Kvällen avrundades med fredagsmys i soffan framför "China's got talent". Självklart med en skål svenskt smågodis.
 
Och kräftskivan, vi får inte glömma kräftskivan! Min vän Malin som jag inte träffat på 8 år förgyllde kvällen med sin närvaro. Den inleddes med kräftor och free flow snaps på ett tyskt bryggeri och avslutades med öl och tofu på ett kinesiskt hak framåt morgonkvisten. Däremellan blev det både koreanskt 2-årskalas och nattklubbsbesök.
 
Och så har jag dumpat Paris. Asså, jag tyckte hon var lite arrogant.
 
Mer om kvällen här: http://blogg.amelia.se/andreaslundstedt/2012/09/17/shanghai-del-3/
 
 
Sen har vi ju varit i Peking också och övat inför Jour J! Alltså Dagen D. Det var hisnande på alla sätt och vis.
 
 
   

À bientôt!
 

Kommentarer
Postat av: malinmaskmongo

Men Lena din lilla kändishängare ;-)

Skönt att ni tar hand om Homie. Det uppskattas :-)
Kan tänka mig att hon verkligen förgyllde kräftskivan. Hon uppskattar både kräftor och snaps.

Skönt att du nu även existerar i bestämd form. Det finns många Lena vet du men bara en som benämns med the ;-)

Jag tycker du ska ge en stjärna i guld vid kanten istället för den röda bocken

2012-09-18 @ 11:34:20
Postat av: Calle

Ja, vad ska man säga...Ni är j-igt duktiga på att se till att det händer saker i ert liv. Helt...helt...ja...helt...bra

2012-09-18 @ 18:59:09
Postat av: Lena

Jaaaa, det är så klart så jag sak se på saken Malin! The one and only Lena liksom. Homie är i trygga händer, det vet du :)

Ja Calle, det är ju synd att bli rastlös ;). Eller som Martin uttryckte det när vi väntade på tåget i Peking; nu har vi 22 minuter på oss att göra ingenting!

2012-09-24 @ 04:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0