Första advent


Vi vet att det är old news, andra advent är ju snart här, men vi tyckte ändå det kunde vara på sin plats att ge er en kort resumé från första söndagen i väntans tider. Mest för att vi ville skryta om det fina vädret.

Här bor vi, det vet ni. Och i mitten bor Håkan. Eller bodde.  




Vi vill gärna få med de här palmerna på bild. De känns exotiska.




Termometern visade en bra bit över 20 grader. Helt klart shortsväder. Herregud, hade bara poolerna varit öppna hade vi hängt där. Badat, solat. Men majoriteten av människorna vi mötte verkade inte alls hålla med. De tittade häpet på Martins bara ben. Några vände till och med bort blicken och tycktes tänka "Jag låtsas som jag inte såg det där".




Tar du halsduk? Jag tar mössa.




Jag tar en banan.




Okammad och trött efter lördagens glöggfest. Kanske en snygg pose kan hjälpa? Inte det.




Vissa saker är som i Sverige. Apelsinsäsongen verkar vara en sådan.




Men det mesta är ju uppochner. Som jordgubbssäsongen.




Än en gång kan vi konstatera att Shanghai gör sig bäst med overkligt blå himmel som kuliss. Att det ska vara så svårt för henne att förstå. 






Kommentarer
Postat av: Ann

härliga kort !! tänk inte på oss ! - på 0an här nu o det fryser på.

2011-12-02 @ 17:20:26
Postat av: Anonym



De e bara så fuskigt!!!! Här sitter vi i mörkaste Småland o huttrar!!!!

2011-12-02 @ 23:24:19
Postat av: malinmaskmongo

Men nu har vi snö!!! Pilutta er :-)

2011-12-07 @ 13:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0