Morgonpromenad genom parken

På mina morgonpromenader inspireras jag av kineserna. Kanske borde jag prova på någon annan motionsform? 


Vad har till exempel de här damerna för sig?


Aha, solfjäders-gympa! Nja, jag vet inte. Skulle nog föredra något tuffare, något med...


...svärd kanske?


Eller varför inte gammal hederlig badminton?


Verkar kul!


Man skulle ju också bara kunna ta det lugnt och hänga med kortspelarna.


Att köra marackas på morgonkvisten har aldrig slagit mig tidigare, kanske kunde vara något?


Här dök jag på något som jag i alla fall vet inte är min grej, körsång. Men jag gillar den här körens slogan - "Happy Everyday".


Dans är ju alltid kul, undra om man behöver ha med sig en partner.


Från den stora gräsplätten i mitten av parken kom ett surrande ljud, det visade sig vara diablo-motionärerna.


Den här killen har fått riktig snurr på sin snurra. Hmmm, ja, varför inte, skulle jag absolut kunna tänka mig. Frågan är bara var man får tag på en diablo?


Jag satte mig på en bänk och insöp den friska morgonluften medan jag funderade på vad som skulle passa mig bäst... 


Kom fram till att jag kanske nöjer mig med att ta steget till jogging. 


Hur som helst är det viktigt att stretcha...


..särskilt benen...


och ryggen förstås.


Innan jag gick hem ställde jag mig i kö för att kolla blodtrycket. Det var ok, så jag kanske fortsätter med promenaderna trots allt.

Kommentarer
Postat av: Calle/Monica

Verkar vara ett hurtigt och morgonpiggt folk de där kineserna! Det är väl bara att haka på! Ha de bra. kram.

2011-02-16 @ 21:35:42
URL: http://meanwhileinshanghai.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med mamma o pappa! De har bra morgonvanor...jag gissar att de sträcker ut sig som katter så fort de vaknar oxå!

Jag hade nog valt solfjädergympan i kmbination med stretching! Ser gött ut!

2011-02-17 @ 03:52:46
Postat av: Lotta

ha, ha,ha! Ja något av de många alternativen måste väl passa dig! Du tränade ju lite "hårdare" i Sverige...

2011-02-17 @ 15:50:03
Postat av: Hanski

De är som Tholf, NINJOR!!!

2011-02-18 @ 17:59:08
Postat av: Ann

: ) här fanns många aktiviteter att välja mellan - bara att hoppa in o sätta igång ! : ) Härligt !! Tänk att få se något sådant i Rådhusparken var morron !! ha det så gott...

2011-02-19 @ 16:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0