Snygg-Martin


Då var det onsdag igen, ja faktiskt även här i Kina tro det eller ej, och dags för en av veckans mandarinlektioner. Vi har nu lyckats dra ner på tempot så pass mycket att ambitiösa Sue valt att lämna oss. Kvar i klassen är därmed Martin och jag. Med Sue försvann också det lyxiga klassrummet i form av konferensrummet på advokatbyrån. Även gratiskaffet rök. Men vi klagar inte över det. Vi håller nämligen numera till hemma hos oss, och det är ju minst sagt nära och bra.  

Vi har fått en ny lärare också. Hellen heter hon, när hon lär ut kinesiska i alla fall. Övrig tid har hon ett namn som förmodligen skulle ta ett par veckor för oss att behärska uttalet på.

Att lära sig kinesiska kräver tid och jag, som har mer över av den varan än Martin, är oftast en flitig elev. Jag gör mina läxor och försöker så gott det går att nöta in de finurliga krumelurerna som kineserna av någon anledning valt att använda istället för bokstäver. Martin ligger steget efter just när det gäller krumelurerna. Eftersom Hellen är lika ärlig och direkt i sina uttalanden som de flesta kineser får jag mycket beröm över gjorda läxor medan Martin får bannor över ogjorda dito. Vad han däremot kan glädja sig åt är glada tillrop i form av komplimanger av olika slag. Förra veckan när han kom innanför dörren, stiligt klädd i kostym efter ett kundbesök, möttes han av Hellens glada utrop, "Oh my God, you're so handsome!". Är han inte det så är han "sooo cute" eller "sooo funny". Martin vet inte riktigt hur han ska bemöta detta och känner sig mest obekväm och generad, tittar ner i bordet och hämtar mer kaffe. Kvar sitter jag och känner mig ful och tråkig. Men läxan är ju gjord i alla fall.



Hellen och snygg-Martin


Kommentarer
Postat av: Fredrik (Den s.k. Johnsson)

Måste bara berömma er för en mycket rolig och intressant blog, är inte speciellt ofta jag råkar ut för en som fångar intresset så pass lång tid. Keep it up!

Sen om Martin är speciellt snygg vet i katten, det säger hon säkert bara för att vara snäll... :)

2011-06-30 @ 00:23:23
Postat av: Martin

Tackar Johnsson,



Kul att du gillar bloggen. Du kan nu ga med i var fanclub och fa en pin och ett ars fritt intrade pa Vavnadsmuseet i Hemse pa Gotland. Kostar 199:- per manad.



2011-06-30 @ 07:22:50
Postat av: Malinmaskmongo

Bry dig inte om det Lena. Det var ändå dig Poliserna tyckte om. Ett yrke som kanske slår lite högre än lärare...



Dessutom behöver alla klasser en clown, skönt att Martin tagit den. Så kan du spara dina roligheter till nästa gång ni behöver charma några poliser.



I övrigt har ni lyckats med en bra fördelning tycker jag... Ska bli kul att se vad som händer med nästa yrkeskår ni stöter på :-)

2011-06-30 @ 11:16:04
Postat av: Alexander

Har bara kollat igenom bloggen lite snabbt än så länge, men verkar både rolig och spännande att följa framöver. Hoppas allt är bra med er och att uppdateringarna fortsätter.



Lillkusinen Alexander

2011-06-30 @ 15:33:33
Postat av: Anonym

Jag håller med Malinmaskmongo fullständigt. Och Lena, du är ju ännu sötare, fråga Monica....

2011-06-30 @ 16:50:07
Postat av: Martin

Vad hande med motkampanjen "Martin - du ar inte saaa korkad trots allt"?



2011-06-30 @ 18:51:08
Postat av: Calle/Monica

Jag har ett par månader undrat vem som ligger bakom:

Postat av: ???? Ge dig tillkänna nu! Tycker Monica som du nämner på senaste blogginlägget!!

2011-06-30 @ 22:28:37
URL: http://meanwhileinshanghai.blogg.se/
Postat av: hanski

Du är tydligen snygg Martin, räcker inte det? Ego.

2011-07-05 @ 19:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0