Livsbetraktelser fran baksatet

Jadrans vader idag. Det var skont i Macau iallafall. Det ar sa morkt nu, redan nar jag slutar jobba. Det blev en plastgran till slut. Jag skams. Jag trodde aldrig jag skulle kopa en. Kanske ska slanga den och leta en riktig gran. Ja, det borde vi gora, eller skanka den till nagon. Vem vill ha en plastgran i Kina? Undrar var jag har mitt pass? Maste kolla det. Langtar efter svensk vinter nu. Nar det luktar kallt och det ligger sno overallt. Det maste har varit sommar har nu i vada? 7, 8 manader? Det ar som att fa sin favoritmat varje dag. Regn. Regn nu. Jag forstar inte varfor tempot pa kinesiska vagar okar nar det regnar. Det ar nagon slags defekt kanske? Frank Sinatra ar lite som Robert Broberg, "..lets float down to Peru. In Lama-land there's a one man band, and he'll tute his flute for you". Fint det dar. Man far lust att resa. Kan passet vara i hallen? Borde borja med mellanmal. Jag kan ha en fruktskal pa jobbet. Ta en frukt nar andan fller pa. Utan att fraga, bara ta en. Det ska jag ha. Undrar om Gunde Svan har en fruktskal pa jobbet? Undrar om han jobbar nu for tiden? Tokyo imorgon. Ga upp tidigt. Stryka ikvall, sen knola ner kladerna i resvaskan, sen be hotellet stryka igen. Smakar sushi annorlunda i Japan? Alla sager det. Hur kan det gora det? Min sushi smakar alltid en overdos av wasabi. Stackars bihalor. Det ar is pa Vapenvallen nu. Belysningen star pa och isen ar blank. Glogg efterat. Jag alskar Sverige. Man saknar inte baset forran man blivit en ko, antar jag. Arstider. Fika. Ingen kan det dar med be om en patar pa kaffet som jag. Faktiskt. Innebandy. Macau var trevligt. Vilken mat! Jag tycker om nar de serverar vin i dricksglas. Skiter i vett och etikett och lagar mat istallet. Det blir ofta bast sa. I Macau fick man vin i dricksglas, man fick till och med ytspanning. Trana eller ata ikvall? Trana kanske. Sen ata. Packa forst. Hitta passet! Nar man komparerar adjektiv i Kina blir det ungefar sa har: mycket lang (positiv), mer mycket lang (komparativ), mest lang (superlativ). Undrar varfor det inte bara kan heta "lang" i Kina? Det heter redan i sin grund "mycket lang". Vill man overdriva? Blir det lite futtigt att bara saga "lang"? Baron Von Munchhausen hade trivts i Kina. Alltid nagot plan som lyfter fran HongQiao. Man ser dem knappt fran vagen nar de lyfter. Smog. Dimma? Ska slang upp lite bilder pa bloggen ikvall ocksa. Alla mojliga. Sen trana, ata, packa. Stryka ocksa. Undrar hur man ska bete sig pa ett mote i Japan? Ska man halsa och bocka lite, kanske? Kanske inte. Jag far fraga. Man ska nog visa lite vordnad tror jag. Hur gjorde de i Kill Bill? Lost in translation ar ju darifran. Nagra ledtrdar dar? Underbar film det dar! "-Lipp it!" "-Lipp my stockings" Ha ha! Hahaha! Handla julklappar ocksa. Det maste goras. Det ar redan jul pa IKEA. Jag vantar till den 23e, tror jag. Eller det far bli den 22a i ar. Kan ju inte skjuta pa allt.  


Kommentarer
Postat av: Mulle

Underbara tankar. Förstår att tankarna drar iväg när man sitter i en bil. Man kanske skall börja skriva ner sånt, kan ju bli en underbar bok.



Visitkortsritualen är viktig i Japan. Ta emot kortet med båda händerna, samtidigt som ni håller i kortet så läser du högt namn och titel hälsar. Lämna kortet så mottagaren kan läsa direkt utan att vända kortet.



Appropå blanka isar så har jag premiär i Hockybocky serien på Vapenvallen imorgon 21:30. Dett borde du bli lite avis på iaf. Ha det riktigt bra! / Mulle

2011-11-08 @ 13:14:14
Postat av: Martin

Tack Mulle! Ska jag lasa mitt eget namn eller nagon annans tror du?



Hockeybocky later gudomligt.

2011-11-08 @ 13:27:58
Postat av: malinmaskmongo

Du behöver en glasprovning hör jag. Eller lära dig att dricka vin för smaken inte för yrslen... eller kanske jag behöver lära mig att uppsaktta mat mer än vin... Konstigt det där med smak och tycke :-)

2011-11-08 @ 15:11:45
Postat av: Lina

Speechless! Applåder!!!

2011-11-08 @ 20:47:04
Postat av: Mulle

Hehe Martin, förslagsvis namn och titel på kortet du får. Förhoppningsvis är det samma person på kortet som framför dig :-)

.

Avlämnar en djuparer hockeyrapport imorgon. Om jag överlever dvs! Kollade till Vapenvallen igår, isen var blank och fin.

2011-11-09 @ 08:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0