Den där Håkan

Sondag, 11:00. WeiHai Road, Shanghai. En damm. Ett revir. Ett hem for en varldens mest egensinniga och uppkaftiga sma krabater. Håkan. 

Det ar sa har vi lart kanna honom. Lojt solande sina ben medan han betraktar varlden med sina excentriska ogon.




Den sista tiden har han daremot lyst med sin franvaro. Vi har kanske morsat pa honom nar han simmat forbi nagon gang, men annars - tystnad. Igar, nar vi tittade ut i dammen, sag vi nagot markligt. Hakan lag pa stenen som forr, men han var inte ensam.. han talade med nagon..

Mycket forvanade sprang vi ner till honom. Han var kvar pa stenen, precis som den andra skoldpaddan. Av nagon anledning talar han inte med mig langre. Hanvisar till en "Silenzio stampa", en mediabojkott. Nar jag paminner honom om att jag inte ar media fnittrar han hysteriskt. Lena fick daremot tala med honom:




Hakan: Grrr... helloooo there! Hehehe!

Lena: Hej Hakan, vem ar det dar?

Hakan: Vem? Vada?

Lena: Din lilla kompis?

Hakan: [drar in huvudet i skalet] - Jag vill se en order om husrannsakan pa detta!!

Lena: Men sluta tjafsa Hakan, jag vill ju bara tala med dig.

Hakan: Player.

Lena: Vad?

Hakan: Kalla mig Player.

Lena: Hmmf, ok Player. Ar det din son pa stenen?

Hakan: [mumlar inifran skalet] Jakla skit-tackning har inne.. - Du snubban, jag tror vi far ta detta en annan gang.

Lena: Du har ju sagt att du inte har nagon familj har i dammen. Att du ar "dammens Don Juan", en "Toy Turtle" och allt vad du kallat dig.

Hakan: [sticker fram huvuder ur skalet] - DVARG!!!!

Lena: Forlat?

Hakan: Det ar en dvarg pa stenen!!

Lena: Men Hak... ehmm "Player", hur lagt far man sjunka egentligen?

Hakan: - GAAAAHHHH!! [dyker i vttnet]

Lena: Suck, vi ses..

*******

Sa kom det sig den dag vi avslojade Hakans dubbelliv som varannan-vecka-pappa och varannan vecka sjalvutnamnd Casanova. For det ar val sa det ligger till? 



Kommentarer
Postat av: Monica o Calle

Tack o lov för era kommentarer om Håkan. Det verkar som dom flesta andra medier har missat Honom totalt. Ser fram mot en intressant fortsättning.

2011-10-12 @ 21:29:42
Postat av: Lina

Hahhahahahhaha äääntligen! Har saknat Håkan sååå!

Så fort jag såg att det va ett nytt blogginlägg så sprang jag och hämtade telefonen, ringde mapa och berättade att det fanns en nytt inlägg, mamma visste redan men pappa ropade från datorn o undrade om jag läst det nya inlägget om Håkan! :) Han e kändis här, han är solstrålen i våra höstdagar! Snabbt avslutade jag samtalet och hällde upp ett glas cola, tog mig en chokladbit och sen satte jag mig ner för att läsa! :) TACK! Veckans höjdpunkt!

2011-10-12 @ 21:39:00
Postat av: Annicka

Hahahhaha sa jakla kul hahahah

2011-10-12 @ 23:22:33
Postat av: malinmaskmongo

Åhh jag som känner själslig kontakt med de flesta gangsters eller players, som fler än en gång försökt rädda en sargad själ genom lite kvinnlig kärlek, visste genast att han under sitt hårda skal dolde ett hjärta av sammet. O



(hade jag vetat hur man gör ett hjärta hade jag gjort det. Men det får vara bra med en ring)

2011-10-13 @ 16:39:11
Postat av: Smile

2011-10-13 @ 17:45:38
Postat av: Lotta

Ha,ha! Härligt...

2011-10-20 @ 10:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0