24 timmar i Nanjing (eller Kräftfesten)

Man kanner sig pa nagot sett som en komplett manniska nar en dag borjar sa har. Jag forstar om ni borjar bli lite trotta pa bilder fran var forbannade balkong, men vi tycker fortfarande det ar sa harligt att vi firar med lyxfrulle varje lordag och sondag. Denna dag skulle vi ta taget det 30-40 milen till Nanjing. Vi kanner att vi pa nagot satt vill avlagga en reserapport. Har foljer den.





I Nanjing var det kraftsasong. De har sma luringarna hade de fiskat upp i den centrala sjon. De sag pigga och fina ut.



Det har ar Lena framfor Nanjings gamla stadsmur. Jag bad henne gora nagot kul, da formade hon fingrarna ungefar som en sax, det var jattekul! Ha ha ha!




Jag blev helt fascinerad och var tvungen att ta en narbild ocksa. Ser ni? Helt otroligt! Jag brukar saga till Lena att hennes DNA numera till ungefar 65% ar kinesiskt. Hon forstar inte vad jag menar.



Vi gav oss ut pa kraftsjon. Tanken var att speja pa stan och pa kraftorna. Lena korde at ett hall och tittade at ett annat. Oansvarigt tycket jag.



Sjalv var jag mycket alert och spanade ansvarsfullt efter olika grund, eller "grynnor" som vi sjofarare sager.



Det ar otroligt utmattande att koncentrera sig sa hart. Jag tog en kort tupplur for att aterfa skarpan i blicken.



Sadar, ja.



Sa har glad blev Lena nar jag antligen vaknat till lite. 'Hej lilla gubben' sa hon. 'Nu har vi varit pa de sju haven'. Jag kan inte avgora om hon skojade eller inte. 



Vi akte tillbaka mot hamnen igen. Det ar nagot visst med att lagga till i skymningen.



Sa har sag det ut pa kvallen. Prickarna pa himmeln ar inte skit pa er skarm utan flygande drakar med sma ljus i som flog over himmeln. Vi gick in mot stan och hittade ett stalle att avnjuta ett tjog av chilikokta kraftor pa. Vi kande nog bada att Nanjing var ett hyvens stalle.


Kommentarer
Postat av: Monica o Calle

Ser ju helmysigt ut! Funderar på om vi kanske skulle be er om en guidad tur dit? Borde nog se något mer än Shanghai när man ändå är där och Beijing är ju så långt bort... Nu är vi alla vaccinerade och visumen är fixade, har börjat småpacka lite,jajamen svenskt kaffe till mej är packat också!! Syns snart!!!!

2012-05-05 @ 23:21:24
Postat av: malinmaskmmongo

Så har hon ju alltid varit lite av en Pippi Långstrump vår kära Lena. Frågan är var herr Nilsson höll till? Och om hon lade till något vid kurreduttön...

2012-05-07 @ 08:47:08
Postat av: erik

hahaaaaahhahaha du är allt en riktig skipper M...

2012-05-08 @ 23:33:21
Postat av: Kristin Danås

Vänner! Vilka fine bilder ni tar! I like!! Ingen gilla knapp här inte , men om det funnits så vips..!

Kristin Gillar!!

2012-06-03 @ 05:15:08
URL: http://kristinkakaishanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0